Forum SV Zomergem
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

07/05/2011 La Magnifique

2 plaatsers

Ga naar beneden

07/05/2011 La Magnifique Empty 07/05/2011 La Magnifique

Bericht  disc di 3 mei 2011 - 0:26

Volgens de weersvoorspellingen blijft het nog een tijdje mooi weer sunny sunny
Voor de plantjes iets minder goed nieuws maar voor de wielertoeristen is dit schitterend.

Wie heeft er zin om naar Rochefort te trekken voor deze rit van 180km?
Startuur van 7u tot 8u30

disc

Aantal berichten : 205
Registration date : 22-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

07/05/2011 La Magnifique Empty Re: 07/05/2011 La Magnifique

Bericht  Dirvan di 3 mei 2011 - 1:46

De zin om terug naar de Ardennen te gaan fietsen is zeker aanwezig.
Ik was eerder van plan om Rekem-Francorchamps-Rekem (185 km) ofwel deze Magnifique (zijn naam inderdaad 100 % waardig) te fietsen.
Maar mijn tijdindeling voor zaterdagnamiddag a.s. is veranderd; ik zal dus de fietstocht in Merelbeke rijden teneinde tegen het begin van de namiddag thuis te kunnen zijn ...
Voor de daaropvolgende weken plan ik alvast volgende ritjes naar de Ardennen :
zaterdag 21/05 Landen-Trois Ponts - Landen.
zaterdag 28/05 La Chouffe
zaterdag 04/06 Crêtes Ourthe - Aisne - Amblève

Laat je alvast maar gaan volgende zaterdag, het is een rit om van te smullen ! Smile

Dirvan

Aantal berichten : 43
Woonplaats : Drongen
Registration date : 08-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

07/05/2011 La Magnifique Empty Re: 07/05/2011 La Magnifique

Bericht  disc di 3 mei 2011 - 22:02

Rekem-Francorchamps is blijkbaar veranderd van bond. Was toch vroeger een organisatie van WBV en werd altijd eind juni gereden.
Is blijkbaar ook nieuw parcours (geen Rosier meer). Info op http://www.detoekomstrekem.be/organisaties/rfr/

Naar geen van beiden al geweest. Ge doet mij nu twijfelen. Rekem is niet zover rijden als Rochefort.


disc

Aantal berichten : 205
Registration date : 22-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

07/05/2011 La Magnifique Empty Re: 07/05/2011 La Magnifique

Bericht  Dirvan wo 4 mei 2011 - 20:38

Het parcours van Rekem-F-Rekem is wat ingekort tov vroeger toen het nog 205 km was en waardoor waarschijnlijk de lus naar de Rosier is geschrapt.
De vroegere rit reeds enkele malen gereden en de organisatie was steeds perfect incl. de bevoorradingen. Het enige nadeel van R-F-R is dat er
zowat 25 km moet gefietst worden vooraleer je in de "echte" Ardennen arriveert. Vroeger werd enige tijd langsheen het Albertkanaal gefietst tot Eben Emael
maar bij mijn laatste deelname werd er al veel vlugger over licht glooiende wegen richting Riemst en Visé gereden waardoor het ook aangenamer fietsen was.
Per saldo zal La Magnifique meer klimwerk opleveren want daar mag je je reeds na zowat 5 km opwarmen met het eerste klimwerk plus dat je daarbij langer
doorheen het landschap van de Ardennen fietst; info over het parcours op http://www.veloclubrochefort.be/Pages/pagelamagnifiqueitin.html
Er is dus enig verschil in het aantal hoogtemeters dat wordt overwonnen, volgens de organisatoren zijn die als volgt :
Rekem - F - Rekem : 2390 hm
La Magnifique : 3100 hm cheers cheers
Misschien zal dat helpen bij het maken van uw keuze.

Alvast veel zonnig fietsplezier !

Dirvan

Aantal berichten : 43
Woonplaats : Drongen
Registration date : 08-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

07/05/2011 La Magnifique Empty Re: 07/05/2011 La Magnifique

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum