Forum SV Zomergem
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem

3 plaatsers

Ga naar beneden

Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem Empty Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem

Bericht  Dirvan za 12 jul 2008 - 18:34

Ondertussen al een tijdje terug van deze classic.
Na het afscheid nemen op het marktplein van Geraardsbergen reden de Rome-trippers rechtsaf de Kloosterstraat naar boven, voor onze groep
was er linksaf de korte "steile" afdaling van diezelfde straat op een nat wegdek, eventjes de remmen testen dus.
De regen heeft ons tijdens onze terugtocht niet lang parten gespeeld want even voorbij Everbeek werden de regenvestjes terug opgeborgen.
De regendruppels in combinatie met een verkeersplateau in het midden van de straat (je weet wel, zo'n vierkant verhoogsel van klinkers)
hadden er ondertussen net voorbij de kerk van Zarlardinge voor gezorgd dat Christian een uitschuiver over het betonwegdek maakte.
Hijzelf had geen lichamelijke letsels (zelfs geen schaafwonden) maar zijn achterwiel had wel een ovale vorm gekregen.
Dan maar een telefoontje naar de neutrale volgwagen van De Muer gegeven.
Ondertussen zag Christian het wel zitten om in de wagen plaats te gaan nemen naast ...Rita.
Maar dat was zonder de waard in casu Luc De Muer gerekend, want die haalde binnen de kortst mogelijke tijd een ander achterwiel
uit zijn wagen en weg waren de illusies van Christian.
Na dit kort oponthoud reden we dan verder via Everbeek, La Houppe, Schorisse (alwaar we bij Moeder Stiene een korte verpozing hielden),
Volkegem, Ename, Heurne, Mullem, Huise,Nazareth en Deurle naar Nevele richting Schipdonkvaart alwaar ik afscheid heb genomen van de groep
die verder koers zette naar Toersport alwaar Marc De Sutter nog een verjaardagstractatie had beloofd.
Ikzelf was thuis omstreeks 15.00 uur na voormeld ritje van 142 km en toch nog 790 hoogtemeters. cheers cheers

Dirvan

Aantal berichten : 43
Woonplaats : Drongen
Registration date : 08-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem Empty Re: Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem

Bericht  disc za 12 jul 2008 - 20:12

In de eerste plaats dank aan al de mensen die ondanks de 'niet' schitterende weersomstandigheden de moed hadden om rond 7u te verzamelen op het marktplein in Zomergem.

Wij zijn rond 17u15 aangekomen in Beauraing. Het weer viel al bij al nog mee.
Geen ongelukken enkele 2 lekke banden. Onze voorzitter gaat voor de dubbel : SMS en lekkebandenkampioen. cheers cheers
Al laat Rita het voorlopig een beetje afweten. Very Happy Very Happy

Een uitgebreidere verslag volgt nog. Ondertussen al de eerste foto's op de site.

disc

Aantal berichten : 205
Registration date : 22-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem Empty Re: Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem

Bericht  disc za 12 jul 2008 - 20:20

Dirvan schreef:Ondertussen al een tijdje terug van deze classic.
Na het afscheid nemen op het marktplein van Geraardsbergen reden de Rome-trippers rechtsaf de Kloosterstraat naar boven, voor onze groep
was er linksaf de korte "steile" afdaling van diezelfde straat op een nat wegdek, eventjes de remmen testen dus.
De regen heeft ons tijdens onze terugtocht niet lang parten gespeeld want even voorbij Everbeek werden de regenvestjes terug opgeborgen.
De regendruppels in combinatie met een verkeersplateau in het midden van de straat (je weet wel, zo'n vierkant verhoogsel van klinkers)
hadden er ondertussen net voorbij de kerk van Zarlardinge voor gezorgd dat Christian een uitschuiver over het betonwegdek maakte.
Hijzelf had geen lichamelijke letsels (zelfs geen schaafwonden) maar zijn achterwiel had wel een ovale vorm gekregen.
Dan maar een telefoontje naar de neutrale volgwagen van De Muer gegeven.
Ondertussen zag Christian het wel zitten om in de wagen plaats te gaan nemen naast ...Rita.
Maar dat was zonder de waard in casu Luc De Muer gerekend, want die haalde binnen de kortst mogelijke tijd een ander achterwiel
uit zijn wagen en weg waren de illusies van Christian.
Na dit kort oponthoud reden we dan verder via Everbeek, La Houppe, Schorisse (alwaar we bij Moeder Stiene een korte verpozing hielden),
Volkegem, Ename, Heurne, Mullem, Huise,Nazareth en Deurle naar Nevele richting Schipdonkvaart alwaar ik afscheid heb genomen van de groep
die verder koers zette naar Toersport alwaar Marc De Sutter nog een verjaardagstractatie had beloofd.
Ikzelf was thuis omstreeks 15.00 uur na voormeld ritje van 142 km en toch nog 790 hoogtemeters. cheers cheers
Dirk prachtig verslagje.

disc

Aantal berichten : 205
Registration date : 22-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem Empty Zomergem-Geraardsbergen-Zomergem

Bericht  U995467 za 12 jul 2008 - 21:16

Bedankt Dirk voor je verslag !

Na wat wankelbaar weer zijn we met stralende zon en heel tevreden toeristen terug beland in ons vertrouwde lokaaltje.
Na een traktatie van onze kopman Marc (die jarig was) kon de sfeer niet meer stuk !!!
Ze gingen mij zot maken ........ Maar dat lukte hen niet want ik ben het al naar het schijnt? Leon(van Annie) ging me mee doen en vast binden in zijne koeiestal met welke reden !!! Ik weet het niet ? Annie doet hij dat met U ook ?
Na een geruststellend telefoontje van Rony dat ze rond 17u goed aangekomen waren kon ik voor vandaag eens alle zorgen opzij zetten .
Hopelijk morgen goed weer en afwachtend van nieuws v/d Romafietsers en volgers sluit ik af voor vandaag
BEDANKT voor de fijne dag !

De barmoeder Laughing Laughing Very Happy

U995467

Aantal berichten : 34
Registration date : 07-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem Empty Re: Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem

Bericht  disc za 12 jul 2008 - 23:12

U995467 schreef:Bedankt Dirk voor je verslag !

Na wat wankelbaar weer zijn we met stralende zon en heel tevreden toeristen terug beland in ons vertrouwde lokaaltje.
Na een traktatie van onze kopman Marc (die jarig was) kon de sfeer niet meer stuk !!!
Ze gingen mij zot maken ........ Maar dat lukte hen niet want ik ben het al naar het schijnt? Leon(van Annie) ging me mee doen en vast binden in zijne koeiestal met welke reden !!! Ik weet het niet ? Annie doet hij dat met U ook ?
Na een geruststellend telefoontje van Rony dat ze rond 17u goed aangekomen waren kon ik voor vandaag eens alle zorgen opzij zetten .
Hopelijk morgen goed weer en afwachtend van nieuws v/d Romafietsers en volgers sluit ik af voor vandaag
BEDANKT voor de fijne dag !

De barmoeder Laughing Laughing Very Happy

Marc, waarom niet in Geraardsbergen??? Sad Sad
't Is maar een grapje, bedankt voor de moeite

disc

Aantal berichten : 205
Registration date : 22-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem Empty Eerste dag v/d Romareis

Bericht  U995467 zo 13 jul 2008 - 0:05

Bedankt Ben voor het mooie verslag!!! Zo horen we er ook een beetje bij ,we gaan jullie op de voet volgen!!! terwijl ik nog steeds in Leon zijne koestal gebonden sta ?
Morgen mag ik even los ! Want wie gaat anders Toersport open houden ?
Ga op tijd in bed vanavond want morgen is er een nieuwe zware dag?

Grtjs
Rita bounce Sleep

U995467

Aantal berichten : 34
Registration date : 07-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem Empty Re: Zomergem - Geraardsbergen - Zomergem

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum